Heavy is easy – by Holleman

Holleman, cea mai importantă companie din industria transporturilor grele şi agabaritice de pe piaţa din România şi din Estul Europei, este un nume cu o rezonanţă internaţională, specializată în transporturi agabaritice şi cu greutăţi depăşite, interne şi internaţionale, project cargo şi mutări industriale.

Una dintre cele mai importante persoane, care stă în spatele succesului companiei Holleman, este George Nită – Director General Holleman Group. Astfel, am putut sta de vorbă cu acesta şi am realizat special pentru cititorii revistei un scurt interviu.

Maşini şi Utilaje: Când şi cum aţi început să lucraţi în transportul agabaritic?

George Nită: Activitatea mea în transporturi agabaritice a început în 1997, când aveam 29 de ani, după ce am cunoscut firma mama Holleman, din Olanda.

Maşini şi Utilaje: Pe lângă transporturi agabaritice, mai aveţi şi alte servicii?

George Nită: Principala activitate este reprezentată de transporturile grele, agabaritice și speciale, cu o pondere de aproximativ 70% din totalul cifrei de afaceri, la care se adaugă serviciul de mutări industriale, instalări de turbine eoliene, transport fluvial și transport standard prin casa noastră de expediții, Inter TransLogistics, dar toate acestea sunt cumva complementare. De exemplu, la transportul special, greu și agabaritic vine în ajutor  partea de manipulări cu echipamente specializate. Începând cu 2011 am dezvoltat și serviciul de instalări de turbine eoliene. Am pornit această activitate pentru a acoperi golul generat de căderea pieței de construcții și implicit a scăderii dramatice a numărului de utilaje de construcții pe care le transportăm. Am reușit să facem investiția în dotările specifice necesare transportului și instalărilor de eoliene la timp și s-a dovedit o alegere oportună, care ne-a ajutat să ne dezvoltăm. În acest moment avem 3 echipe care lucrează pe proiecte eoliene, două dintre acestea în străinătate în Cehia și Germania, iar o echipă la mentenanță, dedicată parcurilor din România.

Maşini şi Utilaje: Care a fost primul proiect în acest segment?

George Nită: Primul proiect a fost un transport pe ruta Iaşi – Hamburg, în 1999, a unei piese de 6m lăţime.

Maşini şi Utilaje: Care a fost cea mai dificilă lucrare pe care aţi avut-o?

George Nită: Îmi aduc aminte de un transport în Târgu Mureş a 8 cazane de bere, simultan, cu diametrul de 6, 6m.

Maşini şi Utilaje: Cum se prezintă concurenţa în segmentul transporturilor grele?

George Nită: Puternică şi agresivă din partea principalilor jucători din piaţă. Există şi jucători mai mici care au diferite “practici”, mai puţin loiale, însă această strategie nu este benefică pe termen lung.

Maşini şi Utilaje: Care a fost cea mai dificilă locaţie unde aţi livrat un transport special?

George Nită: Cea mai dificilă locaţie unde am livrat un transport special a fost în zona Moldova Noua, într-o zonă muntoasă, unde am transportat componente de eoliene.

Maşini şi Utilaje: Care sunt pieţele în care activaţi şi care este cea mai activă în momentul de faţă?

George Nită: În acest moment activăm în România, Bulgaria, Serbia, Ucraina, Ungaria şi Moldova. În România piața este în dezvoltare, mai ales datorită atragerii de investiții în diverse ramuri industriale. Piața din Bulgaria se află în stagnare de câțiva ani, în Serbia se fac pași destul de mici, iar în Ucraina, după un an 2013 foarte bun, acum întâmpinăm dificultăți, ca de altfel toate companiile prezente acolo, în a ne desfășura activitatea. Totodată, Europa de Vest este una dintre cele mai active pieţe în acest domeniu şi suntem prezenţi şi acolo cu diverse proiecte.

Maşini şi Utilaje: Cum se prezintă anul 2014 comparativ cu 2013?

George Nită: Situația se prezintă mai bine decât în 2013. Aceasta este partea îmbucurătoare și urmărim să ne menținem pe acest trend. Numele Holleman este tot mai cunoscut și mai căutat, avem în acest moment un număr important de proiecte în desfășurare, atât în țară, cât și în străinătate și, din punct de vedere comercial ne străduim ca lucrurile să meargă bine și în continuare.

Maşini şi Utilaje: Ce volum are flota companiei în prezent? Pe ce criterii se aleg camioanele şi trailerele?

George Nită: Dacă ne referim la cap tractor, cea mai des întâlnită marcă este Mercedes Benz, însă deţinem şi câteva de la Volvo şi DAF. În ceea ce priveşte trailerele deţinute, acestea sunt achiziţionate de la Broshuis, Nooteboom, Meusburger şi Faymonville. Avem propriile noastre flote de transport agabaritic şi greu în România şi în toate celelalte ţări unde deţinem subsidiare: Bulgaria, Serbia, Ucraina, Ungaria şi Republica Moldova, iar acestea sunt achiziţionate în funcţie de cererea pieţei.

Maşini şi Utilaje: Ce urmează în programul de dezvoltare al companiei?

George Nită: Urmărim să ne menținem și chiar să creștem cota de piață. De asemenea ne-am propus să investim și în alte dotări tehnice, cum ar fi adaptoarele pentru segmente de turn eoliene, trailerele foarte joase, trailere extensibile, pentru a răspunde astfel și altor necesități ale clienților noștri, dar și pentru a reîmprospăta flota de autotractoare. De asemenea, suntem axați să facem transporturi de eoliene în Europa de Vest. Recent am investit în 9 semi-remorci și începând cu acest an efectuăm și transport de cereale.

Maşini şi Utilaje: Care sunt hobby-urile dvs? Mai aveţi timp de ele?

George Nită: Domeniul transporturilor agabaritice necesită dedicare totală, dar încerc să găsesc timp şi pentru alte activităţi, care mă ajută să acumulez energie: cânt la chitară şi practic înotul.

Maşini şi Utilaje: Poate fi considerata activitatea pe care o aveţi un hobby?

George Nită: Cu siguranţă. Altfel, nu cred că randamentul ar fi la capacitate maximă.

Maşini şi Utilaje: Cât de importantă este resursa umană într-o activitate de transport greu?

George Nită: Una dintre cele mai importante resurse care contribuie semnificativ la toate realizările de până acum este echipa Holleman, compusă din profesionişti dedicaţi activităţii lor zilnice şi pasionaţi de tot ceea ce fac. Şi, deoarece fiecare reuşită a angajaţilor noştri este un pas înainte pentru companie şi pentru clienţii noştri, investim constant în programe de formare şi dezvoltare profesională. În prezent, echipa noastră numără aproximativ 200 de persoane, fiind compusă atât din personal – suport, concentrate pe activităţile de birou, cât şi din cel operativ – şoferi, mecanici, montatori, electricieni, macaragii, automatişti etc.

Sursa: Revista Masini & Utilaje

interviu holleman