top of page

Transport agabaritic in industria petroliera: doua camere de cocsare




Industria transporturilor agabaritice este plina de provocari. Unele sunt mai speciale deoarece ne determina sa gasim solutii inventive.

Recent, am primit cea mai mare provocare din cei 25 de ani de activitate in domeniu: Holleman a trebuit sa transporte doua camere de cocsare, specifice industriei petroliere dar de dimensiuni impresionante. Cele doua camere au fost produse de compania Walter Tosto. Ele au fost preluate din incinta fostului FECNE, de langa platforma cunoscuta in trecut drept IMGB.

Camerele de cocsare au avut destinatie finala rafinaria de la Brazi. Transporturile au fost considerate de importanta nationala, asadar incarcaturile au fost asistate de echipaje ale Politiei Romane, vehicule insotitoare de transport agabaritic dar si echipe de specialisti ale retelelor de electricitate si comunicatii. Acestia din urma au executat lucrari specifice, unde a fost necesar.

 

Dimensiunile camerelor de cocsare:

  • 47 de metri in lungime

  • 8.2 metri inaltime

  • 7 metri latime

  • Fiecare camera a avut o greutate de 185 de tone

Greutatea incarcaturii totale a fost de 364 de tone (insemnand incarcatura cu trailer si remorchere). Dimensiunile impresionante ale transportului si importanta sa, a insemnat o planificare atenta, inceputa inainte de inceperea operatiunii.

Directorul general Holleman Romania, George Nita a mentionat ca „pregatirile pentru acest transport au durat mai bine de trei luni si au avut nevoie de un proiect tehnic de traseu, proiect realizat de catre un specialist in domeniu (Ion Cociorva) si avizat de Ministerul Transporturilor (CNAIR) si de IGPR.”

In ceea ce priveste complexitatea transportului, cea mai complicata sectiune a fost trecerea de autostrada A2, la deplasarea pe Soseaua de Centura. Transportul a avut nevoie de un proiect de management al traficului, care a fost aprobat de catre seful Biroului Politia Autostrada Soarelui, seful IGPR si de directorul DRDP Bucuresti.

Holleman a gasit si organizat un traseu posibil, care uneste zona industriala a Bucurestiului cu Rafinaria Petrobrazi, via Urziceni. Convoiul si-a indeplinit sarcina iar clientul a fost multumit de rezultatele finale.

Echipa Holleman a fost compusa din 3 soferi heavy, 4 soferi insotire, 6 oameni de service, 2 specialisti in echipamente heavy, 1 sofer de rezerva, 1 stivuitorist, 4 oameni pentru lucrarile de balizare si 2 manageri.

Pentru savarsirea transportului, au fost utilizate trei remorchere Mercedes-Benz Actros Titan si trailer format din 2 trailere cu configuratia 14 x 8 (224 de roti cu o sarcina de 1.2 tona/roata). Impresionant!



bottom of page